Potwierdziły się tegoroczne przypuszczenia i linie Austrian Airlines po raz kolejny opóźnią wycofanie trzech pozostałych boeingów B767-300ER w ramach trwającej modernizacji floty. Jest to związane z opóźnieniami w dostawie nowych samolotów B787-9 Dreamliner.
Austriacki przewoźnik planował zakończyć eksploatację trzech ostatnich B767 pod koniec tego roku i oprzeć flotę dalekodystansową w końcu na B787. Jednak ciągłe wyzwania, problemy i opóźnienia Boeinga zmuszają linię do ponownej zmiany harmonogramu wycofania B767, aby ograniczyć ryzyko związane z kolejnym i ewentualnym opóźnieniem dostaw B787-9.
Jak donosi niemiecki portal
AeroTelegraph, co potwierdziła także rzeczniczka prasowa linii, wycofanie floty samolotów B767 ma zostać zakończone w pierwszej połowie 2027 r., co oznacza kolejne opóźnienie w odejściu tych maszyn z floty. Biorąc pod uwagę stosunkowo niewielką flotę Austriana, linia nie może po prostu wycofać B767 i czekać na Dreamlinery, jak zrobili to inni przewoźnicy.
Z pierwotnej floty dziewięciu maszyn B767-300ER Austrianowi pozostały obecnie w służbie obecnie trzy samoloty tego typu o rejestracjach OE-LAE, OE-LAY i OE-LAZ. Flota szerokokadłubowa linii obejmuje również sześć B777-200ER, które w późniejszych latach również zostanie zastąpiona przez B787. Jednak w przypadku tych samolotów nie stanie się to wcześniej niż w 2028/2029 r.
Przejście na nowsze samoloty jest widoczne w całej grupie Lufthansa, a wycofanie takich samolotów z eksploatacji znacznie zmniejszy liczbę typów samolotów we flocie grupy, co doprowadzi do większej wydajności, elastyczności i harmonii we wszystkich liniach lotniczych.
B787 AustrianaAustrian Airlines w maju 2024 r. powitały w Wiedniu pierwsze dwa boeingi B787-9. Dreamlinery o rejestracjach OE-LPL oraz OE-LPM, które służyły wcześniej w barwach Bamboo Airways, są napędzane silnikami General Electric GEnx-1B i na razie są jednymi tego typu samolotami we flocie austriackiej linii. Łącznie Austrian użytkować będzie 11-12 Dreamlinerów, które według pierwszych harmonogramów mają zostać dostarczone w latach 2024-2028.
Maszyny zabierają na pokład 294 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 26 w klasie biznes (1-2-1), 21 w klasie premium (2-3-2) oraz 247 w klasie ekonomicznej (3-3-3). Dla porównania B767 Austriana zabierają na pokład 211 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 24 w klasie biznes (1-2-1), 30 w klasie premium (2-2-2) oraz 157 w klasie ekonomicznej (2-3-2)
Flota austriackiej liniiFlota Austrian Airlines składa się z 68 samolotów: 29 airbusów A320, pięciu A320neo, sześciu A321, trzech boeingów B767-300ER, sześciu B777-200ER, dwóch B787-9 oraz 17 embraerów E195. Przewoźnik w najbliższym czasie spodziewa się dostawy kilkunastu airbusów A320neo, prawdopodobnie będzie to około 20-25 samolotów w latach 2025-2030, a także około 10 boeingów B787-9 Dreamliner, które będą zastępować w pierwszej kolejności wiekowe boeingi B767-300ER i częściowo B777-200ER.